Îți prezentăm ferma :

Hortifruct S.R.L.

Suprafața:

400 ha

An înființare:

2006

Organizația de producători Hortifruct S.R.L a luat ființă în anul 2006 și administrează 400 de hectare de legume în sere protejate și livezi. În principalele ferme din Ostrov, Constanța și București se produc fructe gustoase (struguri, caise, nectarine, piersici, prune sau cireșe) și legume sănătoase (castraveți Fabio lungi și cornișon, tomate, ardei, vinete și varză). Lanțul scurt de producție, din momentul în care legumele sunt cultivate, până ajung pe rafturile magazinelor, asigură calitatea și prospețimea fiecărui produs, aspecte definitorii pentru siguranța alimentară.

Lista produselor cultivate:

Struguri

Tomate

Piersici

Vinete

Varză

Nectarine

Caise

Cireșe

Prune

Ardei

Castraveți Fabio

Castraveți cornișon

Struguri

Castraveți Fabio

Tomate

Piersici

Vinete

Varză

Ardei

Castraveți cornișon

Nectarine

Caise

Cireșe

Prune

Strugurii au o întreagă istorie în spate, fiind printre primele fructe cultivate de oameni cu mii de ani în urmă. Strugurii tonifică sistemul cardiovascular, au excelente proprietăți antioxidante, ajută sistemul respirator, accelerează sistemul imunitar, au efect antiinflamator, reglează nivelul zahărului din sânge și stimulează sistemul nervos. Coaja lor conține substanțe prețioase pentru organism și este bine să fie mestecată odată cu pulpa.

Tomatele, sau roșiile, așa cum obișnuim să le spunem, sunt disponibile în diferite soiuri și astfel pot prezenta diferențe la nivel de gust, formă, dimensiune și culoare, dar indiferent de soi, acestea sunt la fel de gustoase și bogate în nutrienți. Roșii, galbene, verzi, mov, chiar și albe, tomatele alcătuiesc suportul ideal de vitamine (A și K), minerale (potasiu, fier, calciu, mangan) și alte substanțe active benefice care mențin sănătatea pielii, a ochilor și a oaselor. Tomatele pot fi consumate în stare proaspătă, dar și preparate termic. În plus, foarte populare în bucătăria românească sunt gogonelele - tomatele verzi, care încă nu au ajuns la maturitate – care se consumă doar murate. Pline de savoare și prospețime, aromate și dulci, sunt și roșiile Cherry - variante mai mici, dar la fel de gustoase ale tomatelor.

Piersicile sunt bogate în beta-caroten care, odată ajuns în organism, se transformă în vitamina A. Magneziul din piersici ajută la eliminarea stresului și a anxietății, păstrând echilibrul sistemului nervos. Sunt benefice în sarcini pentru conținutul lor de calciu, vitamina C și favorizează absorbția fierului. Piersicile aparținând soiului Cardinal sunt mijlocii spre mari, iar pulpa lor este aderentă la sâmbure, în timp ce piersicile Redheaven sunt medii ca dimensiune, iar pulpa este neaderentă la sâmbure.

Vinetele conțin fier, potasiu, calciu, sulf, fosfor, mangan și iod, nutrienți esențiali sănătății corpului nostru, 93% apă și multe vitamine. Sunt recomandate în curele de detoxifiere sau de slăbire. Disponibile într-o varietate de soiuri, vinetele pot varia în funcție de dimensiune, formă și culoare. Cu nuanțe de alb, violaceu dungat și verde, vinetele sunt recomandate pentru consum atunci când sunt tinere și doar prin procesare termică. În stare crudă, acestea au un conținut ridicat de solanină, o substanță responsabilă pentru gustul amar.

Varza albă conține peste 90% apă, dar și glucide, proteine, vitamine (A, B, C, E, K) și săruri minerale (fosfor, potasiu, calciu, sodiu, fier și iod). Varza este o sursă excelentă de fibre și ajută procesul de digestie, are efecte anti-inflamatorii și întărește sistemul imunitar. Se poate consuma cu succes și în diete datorită numărului scăzut de calorii. Din aceeași categorie cu varza albă, fac parte și soiurile de varză roșie și creață. La fel de benefică pentru sănătate ca și varza albă, și cu un conținut mai mare de vitamina C, varza roșie conține cianidină, principala substanță care dă colorația roșu-violet. La rândul ei, varza creață este la fel de cunoscută și utilizată în alimentație. Cu frunzele mult încrețite, puternic gofrate, varza creață este ceva mai dulce față de celelalte soiuri. Aceasta se folosește în salate, dar și în preparate culinare.

Bogate în nutrienți și sărace din punct de vedere caloric (100 g de nectarine conțin 44 de kilocalorii), nectarinele sunt ideale în curele de slăbire. Au un puternic efect antioxidant. Pot fi consumate atunci când organismul simte nevoie de dulce, în plus ele combat senzația de foame în ciuda numărului mic de calorii. Întrucât au 90% apă, nectarinele previn deshidratarea. Mențin sănătatea pielii. Incluse într-un regim zilnic, acestea ajută la eliminarea toxinelor, sunt blânde cu stomacul celor care suferă de afecțiuni gastrice și pot fi consumate sub formă de suc. Nectarinele sferice, de dimensiuni medii și ușor alungite aparțin soiului Independence, iar Liana este soiul de nectarine plate, de dimensiuni, cu coaja lucioasă.

Caisele sunt surse de vitamine, minerale și substanțe nutritive. Conțin potasiu, fosfor, calciu, riboflavină, fier, vitamina A, magneziu, zinc, betacaroten, vitamina C, seleniu, mangan, tiamină, cupru, vitamina B6 și colină. Fibrele din caise asigură un tranzit intestinal bun și previn constipația. În livezile din România cresc caise din soiul Dacia (soi românesc de referință), Carmela (soi timpuriu românesc) sau Comodor (cu fructe puțin alungite și puțin turtite pe lateral).

Cireșele sunt izvoare de sănătate datorită conținutului mare de antioxidanți, minerale, vitamina C și A. Cireșele conțin de până la de 20x mai mult betacaroten decât căpșunele sau afinele. Au efect diuretic datorită conținutului de potasiu, reglează funcția sistemului digestiv și susțin imunitatea naturală a organismului. Cireșele din soiul Kordia au pulpa pietroasă, suculentă și cu gust excelent, în timp ce cireșele din soiul Regina au pulpă pietroasă și un gust dulce-echilibrat.

Prunele sunt o importantă sursă de vitamina C, A și K, potasiu și fibre. Prin conținutul de vitamina C prunele ajută la absorbția fierului, în plus, sunt benefice pentru oase, combat anemia și tratează constipația, întăresc sistemul imunitar și detoxifică organismul. Există numeroase soiuri de prune care cresc în livezile din România, iar dintre acestea menționăm: Anna Spath, Stanley, Tuleul gras și President.

Indiferent de soiul său, ardeiul este sărac în calorii și grăsimi și conține antioxidanți, fibre și cantități însemnare de vitaminele C, B6 și A și minerale. Ardeiul gras, fie că e vorba de cel tip California sau Bianca, conține peste 90% apă și este ideal în curele de slăbire. Ardeiul gras roșu tip California are în compoziție minerale esențiale precum fier, cupru, zinc, potasiu, magneziu sau seleniu. Ardeiul capia, spre exemplu, este mai dulce și are coaja mai subțire decât cel gras.

Castraveții lungi tip Fabio sunt cultivați în seră pentru consumul proaspăt în perioada noiembrie-mai. Acest soi are calități nutriționale asemănătoare castraveților cu fructul mic. La fel ca soiul original, castraveții Fabio conțin peste 95% apă și contribuie la detoxifierea organismului. Sunt o sursă bună de vitamine (K, A și C) și minerale, având puține calorii.

Mereu prezent în salate și aperitive, proaspăt și revigorant, castravetele se cultivă în numeroase varietăți. Pentru consum, se recomandă să fie utilizat când fructele sunt imature și fragede. Castraveții contribuie la detoxifierea organismului și ajută la eliminarea toxinelor acumulate. Sunt o sursă bună vitamine (A,B,C) și conțin fibre care se găsesc mai ales în coajă.

Strugurii au o întreagă istorie în spate, fiind printre primele fructe cultivate de oameni cu mii de ani în urmă. Strugurii tonifică sistemul cardiovascular, au excelente proprietăți antioxidante, ajută sistemul respirator, accelerează sistemul imunitar, au efect antiinflamator, reglează nivelul zahărului din sânge și stimulează sistemul nervos. Coaja lor conține substanțe prețioase pentru organism și este bine să fie mestecată odată cu pulpa.

Castraveții lungi tip Fabio sunt cultivați în seră pentru consumul proaspăt în perioada noiembrie-mai. Acest soi are calități nutriționale asemănătoare castraveților cu fructul mic. La fel ca soiul original, castraveții Fabio conțin peste 95% apă și contribuie la detoxifierea organismului. Sunt o sursă bună de vitamine (K, A și C) și minerale, având puține calorii.

Tomatele, sau roșiile, așa cum obișnuim să le spunem, sunt disponibile în diferite soiuri și astfel pot prezenta diferențe la nivel de gust, formă, dimensiune și culoare, dar indiferent de soi, acestea sunt la fel de gustoase și bogate în nutrienți. Roșii, galbene, verzi, mov, chiar și albe, tomatele alcătuiesc suportul ideal de vitamine (A și K), minerale (potasiu, fier, calciu, mangan) și alte substanțe active benefice care mențin sănătatea pielii, a ochilor și a oaselor. Tomatele pot fi consumate în stare proaspătă, dar și preparate termic. În plus, foarte populare în bucătăria românească sunt gogonelele - tomatele verzi, care încă nu au ajuns la maturitate – care se consumă doar murate. Pline de savoare și prospețime, aromate și dulci, sunt și roșiile Cherry - variante mai mici, dar la fel de gustoase ale tomatelor.

Piersicile sunt bogate în beta-caroten care, odată ajuns în organism, se transformă în vitamina A. Magneziul din piersici ajută la eliminarea stresului și a anxietății, păstrând echilibrul sistemului nervos. Sunt benefice în sarcini pentru conținutul lor de calciu, vitamina C și favorizează absorbția fierului. Piersicile aparținând soiului Cardinal sunt mijlocii spre mari, iar pulpa lor este aderentă la sâmbure, în timp ce piersicile Redheaven sunt medii ca dimensiune, iar pulpa este neaderentă la sâmbure.

Vinetele conțin fier, potasiu, calciu, sulf, fosfor, mangan și iod, nutrienți esențiali sănătății corpului nostru, 93% apă și multe vitamine. Sunt recomandate în curele de detoxifiere sau de slăbire. Disponibile într-o varietate de soiuri, vinetele pot varia în funcție de dimensiune, formă și culoare. Cu nuanțe de alb, violaceu dungat și verde, vinetele sunt recomandate pentru consum atunci când sunt tinere și doar prin procesare termică. În stare crudă, acestea au un conținut ridicat de solanină, o substanță responsabilă pentru gustul amar.

Varza albă conține peste 90% apă, dar și glucide, proteine, vitamine (A, B, C, E, K) și săruri minerale (fosfor, potasiu, calciu, sodiu, fier și iod). Varza este o sursă excelentă de fibre și ajută procesul de digestie, are efecte anti-inflamatorii și întărește sistemul imunitar. Se poate consuma cu succes și în diete datorită numărului scăzut de calorii. Din aceeași categorie cu varza albă, fac parte și soiurile de varză roșie și creață. La fel de benefică pentru sănătate ca și varza albă, și cu un conținut mai mare de vitamina C, varza roșie conține cianidină, principala substanță care dă colorația roșu-violet. La rândul ei, varza creață este la fel de cunoscută și utilizată în alimentație. Cu frunzele mult încrețite, puternic gofrate, varza creață este ceva mai dulce față de celelalte soiuri. Aceasta se folosește în salate, dar și în preparate culinare.

Indiferent de soiul său, ardeiul este sărac în calorii și grăsimi și conține antioxidanți, fibre și cantități însemnare de vitaminele C, B6 și A și minerale. Ardeiul gras, fie că e vorba de cel tip California sau Bianca, conține peste 90% apă și este ideal în curele de slăbire. Ardeiul gras roșu tip California are în compoziție minerale esențiale precum fier, cupru, zinc, potasiu, magneziu sau seleniu. Ardeiul capia, spre exemplu, este mai dulce și are coaja mai subțire decât cel gras.

Mereu prezent în salate și aperitive, proaspăt și revigorant, castravetele se cultivă în numeroase varietăți. Pentru consum, se recomandă să fie utilizat când fructele sunt imature și fragede. Castraveții contribuie la detoxifierea organismului și ajută la eliminarea toxinelor acumulate. Sunt o sursă bună vitamine (A,B,C) și conțin fibre care se găsesc mai ales în coajă.

Bogate în nutrienți și sărace din punct de vedere caloric (100 g de nectarine conțin 44 de kilocalorii), nectarinele sunt ideale în curele de slăbire. Au un puternic efect antioxidant. Pot fi consumate atunci când organismul simte nevoie de dulce, în plus ele combat senzația de foame în ciuda numărului mic de calorii. Întrucât au 90% apă, nectarinele previn deshidratarea. Mențin sănătatea pielii. Incluse într-un regim zilnic, acestea ajută la eliminarea toxinelor, sunt blânde cu stomacul celor care suferă de afecțiuni gastrice și pot fi consumate sub formă de suc. Nectarinele sferice, de dimensiuni medii și ușor alungite aparțin soiului Independence, iar Liana este soiul de nectarine plate, de dimensiuni, cu coaja lucioasă.

Caisele sunt surse de vitamine, minerale și substanțe nutritive. Conțin potasiu, fosfor, calciu, riboflavină, fier, vitamina A, magneziu, zinc, betacaroten, vitamina C, seleniu, mangan, tiamină, cupru, vitamina B6 și colină. Fibrele din caise asigură un tranzit intestinal bun și previn constipația. În livezile din România cresc caise din soiul Dacia (soi românesc de referință), Carmela (soi timpuriu românesc) sau Comodor (cu fructe puțin alungite și puțin turtite pe lateral).

Cireșele sunt izvoare de sănătate datorită conținutului mare de antioxidanți, minerale, vitamina C și A. Cireșele conțin de până la de 20x mai mult betacaroten decât căpșunele sau afinele. Au efect diuretic datorită conținutului de potasiu, reglează funcția sistemului digestiv și susțin imunitatea naturală a organismului. Cireșele din soiul Kordia au pulpa pietroasă, suculentă și cu gust excelent, în timp ce cireșele din soiul Regina au pulpă pietroasă și un gust dulce-echilibrat.

Prunele sunt o importantă sursă de vitamina C, A și K, potasiu și fibre. Prin conținutul de vitamina C prunele ajută la absorbția fierului, în plus, sunt benefice pentru oase, combat anemia și tratează constipația, întăresc sistemul imunitar și detoxifică organismul. Există numeroase soiuri de prune care cresc în livezile din România, iar dintre acestea menționăm: Anna Spath, Stanley, Tuleul gras și President.